Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


F vitamin - Omega 3

 Egy japán férfi éppen úgy él, mint egy magyar. Dolgozik napi 10-12 órát, magas a koleszterin szintje, magas a vérnyomása, majdnem a fele közülük 2-es típusú cukorbetegségben szenved, mire eléri az 50 éves kort, és többet dohányoznak, mint magyar társaik. 

 

Mégis van egy igen jelentős előnyük hozzánk képest.Mitől lehet, hogy a fentiek ellenére a Japánban élő férfiak (nem csupán a japánok, de az ott élő idegenek is) kevesebb, mint fele annyiszor kapnak infarktust, mint magyar társaik. Szinte alig fordul elő közöttük érelzáródásos eset, legalábbis töredéke, mint hazánkban.Egy friss tanulmány szerint az ellentmondás a tengerben keresendő. 

Magas Omega-3 szint 

A tanulmány szerint  Japánban élő és a világ más tájain élő japán férfiakat vizsgáltak a becsületesség kedvéért. Az ugye nem lett volna fair, ha japánokat hasonlítunk össze magyarokkal. A Japánban élő japánoknak a vére kétszer több omega-3 zsírsavat tartalmazott, mint a világ más tájain, elsősorban Amerikában élő társaiknak. Ennek oka a kutatók szerint az, hogy a szigeten élő férfiak sokkal több halat fogyasztanak, mint a kontinensen élő társaik. 

A kutatás megerősítette a régóta sejtett tényt, hogy az omega-3 zsírok megakadályozzák a plakk lerakódását az erek falán, ami idővel szív- és keringési problémákhoz vezet. 

Az omega-3 zsírsavak két forrásból jutnak a szervezetünkbe. Egyrészt a hidegvízi halak zsírjából (EPA és DHA), másrészt növényi olajokból (ALA), amit a szervezetünk alakít át omega-3 zsírsavvá. A tanulmányban halolajat használtak. Bár a növényi linolsavnak lehet hasonló hatása, ez nem ismert jelen pillanatban. 

Egy átlagos Japánban élő férfi 100gramm halat eszik minden nap! Ennek omega-3 zsírsav tartalma 1gramm körül van, ami nyolcszor több, mint amit például egy átlagos Amerikában élő ember fogyaszt naponta. Ez a magas omega-3 zsírsav fogyasztás a kutatást vezető Akira Sekikawa elmondta, nem azt állítják, hogy az omega-3 zsírsavak megvédenek a szívbetegségektől, de látható, hogy az omega-3 zsírok fogyasztása lassítja az artériák elvékonyodását. 

A japán diéta sokat változott a II. világháború óta, de még a mai napig is a világon a legnagyobb mennyiségben tartalmaz halat, ami védelmező összetevőnek bizonyul a leggyakoribb férfibetegség esetén. A magyar konyha nem a bőséges halfogyasztásról híres. Ezen változtatni nem tudunk rövid időn belül. 

A halolaj viszont hozzáférhető bárki számára. Az ajánlott 1gramm EPA+DHA mennyiséghez 4 gramm halolajat kell megenni, ami 3-4 kapszulát jelent naponta a jobb minőségű termékekből. 

Keresse az 1000 vagy 1200mg-os omega-3 halolaj termékeket a szaküzletekben és fogyasszon belőlük 3-4-et naponta. Ennek hatására úgy étkezhet, mint egy japán.

 

 

Menüpontok